SHAZLINA SYORKAN ANDA JANA PENDAPATAN 4-5 ANGKA SEMINGGU!!!

Hyprobulksms

Isnin, 8 Februari 2010

SEKAPUR SIRIH SEULAS PINANG

Sirih berlipat sirih pinang,
Sirih dari Pulau Mutiara,
Pemanis kata selamat datang,
Awal Bismillah pembuka bicara...

Dengan bismillah permulaan kalam,
Sebagai hajat mengangkat batang terendam,
Harapkan adat, seni dan budaya dapat terus diandam,
Menjadi seloka, ibarat, kias, tamsil permata nilam,
Menghalus rasa, budi dan jiwa nan kelam,
Menjadi ruh dan jiwa Melayu sebagai ikutan siang dan malam,
Itulah adat resam, budaya orang Melayu tempat bersemayam...

Salam perkenalan saya hulurkan kepada para pengunjung yang budiman. Blog ini saya tulis untuk memaparkan catatan peribadi saya dalam mendalami seni, budaya dan adat resam bangsa Melayu yang ingin saya utarakan keindahan dan keunikannya untuk renungan kita bersama.

Semoga dengan adanya penulisan ini maka para pengunjung dapat memahami, menjiwai dan menghargai seni, budaya dan adat resam bangsa Melayu agar terus mekar sebagai satu wadah perjuangan untuk memartabatkan bangsa Melayu di mata dunia.

Lebat daun bunga tanjung,
Berbau harum bunga cempaka,
Adat dikelek pusaka dijunjung,
Baru terpelihara pusaka bangsa...

1 ulasan:

  1. Aku bangga mempunyai anak bngsa yang mahu memartabatkan warisana bangsa. Teruskanlah usaha murni ini untuk tatapan generasi akan datang. Semoga terus menampilkan coretan-coretan berkualiti

    BalasPadam